Jaglanka z prażonym jabłkiem, bananem, suszoną żurawiną i płatkami migdałów

Jedna z wersji Jaglanki jaką jem na co dzień na śniadanie.

Składniki:

Kasza jaglana ugotowana (2-3 łyżki)

  • mleko roślinne (migdałowe lub kokosowe lub jakie lubisz)
  • Banan średni
  • Jabłko średnie
  • suszona żurawina garść
  • płatki migdałów
  • 1-2 łyżeczki miodu
  • imbir, cynamon,kurkuma

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną mam ugotowaną wcześniej, aby rano przygotować tylko pozostałe składniki.

Kaszę kupuję w woreczkach, płuczę pod wodą ciepłą aby pozbyć się goryczki i następnie gotuje ok 15 minut.

Banan i jabłko kroję na małe kawałki, wrzucam do garnka i zalewam odrobiną mleka roślinnego („na oko”). Zagotowuje i na małym ogniu pozostawiam aby jabłka i banany uprażyły się, banan się rozgotowuje, jabłka pozostają w kawałkach. Do tego wrzucam: imbir, cynamon,kurkumę . Przyprawy dodaje wg uznania, nie zawsze wszystkie wrzucam.

Gdy banan się rozgotuje, a jabłka są w miarę miękkie, mleko lekko wygotowane, wtedy ściągam z pieca i dodaje kaszy ok 2 do 3 łyżek i mieszam wszystko razem.

Mieszam tak długo aż przestanie parować, ma być ciepłe, ale nie gorące.

DSC_0224

Dodaje do tego miód wg uznania i mieszam delikatnie.

Na wierzch wrzucam żurawinę i płatki migdałów. Możesz dodać to co lubisz.

DSC_0225

I Jaglanka gotowa!

Pycha! Mniam!!!!

Smacznego!

 

Dodaj komentarz