Quinoa Flakes moje odkrycie

Będąc na zakupach szukałam czegoś nowego do zjedzenia i trafiła się paczuszka z Quinoa Flakes. Wcześniej nie znałam tego produktu za to słyszałam o nim wiele dobrego. Komosę polecała mi moje dietetyczka, ale „nie złożyło mi się” żeby ją kupić. Jestem zazwyczaj sceptycznie nastawiona do nowych, „zdrowych, ekologicznych” produktów. Wiele razy już próbowałam niby taaakich pysznych produktów/dań i wielokrotnie się już zawiodłam. Tym razem też „podchodziłam jak do jeża”. Jakież było moje zaskoczenie….

 

13230094_267441290269522_401538702625161530_n

Quinoa to roślina spożywana w Ameryce Południowej od tysięcy lat, polska nazwa to komosa ryżowa. Jej nasiona zostały uznane przez FAO (Organizacja ds. Wyżywienia i Rolnictwa Narodów Zjednoczonych) za żywność „wysokiej wartości odżywczej”, której przypisuje się istotną rolę w postępie przemysłu żywnościowego.
Jeszcze do niedawna nieznana. Ze względu na wysoką zawartość białka, witamin i minerałów Quinoa zaczyna być coraz powszechniej ceniona.

Zdrowotne fakty na temat komosy ryżowej*:


• Komosa ryżowa jest bogata w białko, które mieści w sobie wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów. Wśród nich lizyna – składnik niezbędny dla wzrostu i naprawy tkanek.


• Quinoa jest uważana za cenne źródło pozytywnie działających na zdrowie kwasów tłuszczowych. Są to zdrowe tłuszcze jednonienasycone, kwasy omega-3 oraz kwas alfalinolenowy (ALA). Sprawiają, że spożycie komosy obniża poziom cholesterolu, wspomaga pracę układu krążenia i zmniejsza ryzyko miażdżycy. Składniki te dodatkowo przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej.


• Quinoę cechuje ponad dwukrotnie większa zawartość wapnia w porównaniu do pozostałych ziaren zbóż. To jedna z wielkich zalet tej rośliny, która ma dobry wpływ na kondycję naszych zębów i kości.


• Komosa jest także bogata w składniki antyoksydacyjne – kwercetynę i kemferol. Stężenie tych dwóch kwasów w komosie jest większe niż w borówkach czy żurawinie, które słyną ze swych przeciwutleniających właściwości.


• Osoby cierpiące na migrenowe bóle głowy, powinny wprowadzić komosę do swojego menu. Quinoa jest dobrym źródłem magnezu, minerału, który relaksuje strukturę naczyń krwionośnych, zapobiegając ich zwężeniu i rozszerzaniu charakterystycznemu przy migrenach.

I ten ostatni punkt jest skierowany szczególnie do mnie, bo niestety i mnie męczą bóle migrenowe.

Po jednym z treningów postanowiłam spróbować tych :”super płatków”. Ugotowałam zgodnie z instrukcją na opakowaniu w „mleku” – napoju sojowym waniliowym z dodatkiem cynamonu i imbiru. Taka kolacja na ciepło po treningu w zimny wieczór jest dla mnie ideałem!

Dodałam do tego odrobinę miodu i posypałam całość kakao i to mogłoby być wszystko, ale dodałam jeszcze kawałki mandarynki i kiwi. Owoców mogło by nie być, bo to jaki smak poczułam, konsystencję to….ech..brak słów.

Jakbym jadła kaszkę manną….którą uwielbiam, a której jeść nie mogę!!!!

Poczułam się jakby Mama przyniosła mi miskę pysznej ciepłej kaszki z owocami…echhh

DSC_0385

Muszę spróbować w innej opcji….marzy mi się z malinami na mleku migdałowym lub kokosowym, bo napój sojowy (waniliowy) trochę zaburzył całość.

Myślę,że to również fajna opcja dla dzieciaków np z pieczonymi jabłkami i cynamonem lub innymi ulubionymi owocami.

Quinoa Flakes pyszne, zdrowe = superfood

*źródło Melvit.pl

Dodaj komentarz