Aktywnie przez wakacje..ale uwaga!!!

Jeszcze tak aktywnych wakacji nie miałam pomimo,że mam w domu 2 dzieci. A jeszcze przede mną cały sierpień!

Jedna godzina aktywności mojej i jedna z dziećmi. To dobry sposób na utrzymanie własnej kondycji oraz pokazanie dzieciom,że bycie aktywnym to fajny sposób na wspólne spędzanie czasu i bycie zdrowym.

11811509_1028095820533925_4023297853260388932_n

Wielokrotnie zastanawiałam się jak to jest zrobić trening więcej niż 1 raz dziennie. Teraz już wiem. W lipcu podczas kursu na instruktora miałam zajęcia na sali w sumie 8h z przerwami 2-3. W sumie ćwicząc spędzałam tam ok 4h. To sporo.

Po kursie miałam potrzebę kontynuowania ćwiczeń, więc codziennie ćwiczyłam w domu ok godziny sama, a po południu zabierałam dzieciaki na rower i w ten sposób moja aktywność była utrzymana, choć na mniejszym poziomie.

Przed południem robiłam mocniejszy trening, by popołudniu być tylko w lekkim ruchu z dziećmi. I bardzo odpowiada mi ta forma!

A gdy dzieci wyjeżdżały do dziadków na wakacje razem z mężem po południu robiliśmy mocniejszy trening na rowerze lub bieganie. I to już było wyzwanie. Dwa mocne treningi dały w kość..trzeba je dobrze rozplanować. Szczególnie, jak ktoś ma takie problemy jak ja ze stawami kolanowymi, skokowymi i biodrowymi. Jeśli jeden trening to bieganie, to należy pomyśleć aby ten drugi nie angażował aż tak stawów, z którymi mamy problem. Niestety możemy je bardzo przeciążyć i wtedy wolne trzeba będzie brać w kolejne dni, aby stawy się zregenerowały i przestały boleć.

Ja niestety właśnie tak zrobiłam jednego dnia, dwa mocne treningi i potem nie mogłam wytrzymać z bólu stawów. (Głupota moja)

13934873_307654666248184_7671113756815911390_n

Tak więc nie patrzymy na innych, nie ważne,że on może zrobić 2-3 treningi mocne lub spędzić na siłowni 2-3h. Biorąc się za różne wyzwania, które są serwowane w internecie pomyślmy czy my damy je radę wykonać? Czy to są ćwiczenia dostosowane do naszego poziomu? Czy są trudne?

Dopasujmy trening pod siebie, tak aby maksymalnie wykorzystać nasze umiejętności, mięśnie i kondycję. Lepiej zrobić jeden mocny trening lub dwa lekkie niż przesadzić i mieć potem przymus odpoczynku.

Taka moja rada 😉

 

lipiec_endo

Dodaj komentarz