Gdy czujesz monotonię w treningu..weź piłkę

Potrzebujesz odmiany w swoim treningu? Pajacyki i przysiady znudziły Ci się?

Spróbuj zupełnie czegoś innego. Wykonujesz niby te same ćwiczenia, proste bez obciążenia a nagle wydaje się, że nie potrafisz zrobić niby prostego planka.

Taki właśnie jest ……?

Fit ball to nic innego jak ćwiczenia z piłką. Z zamiarem zrobienia tego treningu chodziłam już kilka tygodni…nawet kupiłam piłkę….rok temu. Ale jakoś nigdy nie byłam przekonana. Ostatnio stwierdziłam,że na tyle długo wykonuje te same ćwiczenia,że czas coś zmienić i padło tym razem właśnie na trening z piłką.

Skupiłam się na razie treningu z piłką dmuchaną dużą, na której można wykonywać przeróżne ćwiczenia np. na brzuch, uda czy pośladki, wzmacniające, kondycyjne ale też ćwiczenia stabilizujące czy równoważne. Tak naprawdę wykonując ćwiczenia na tym przyrządzie masz wszystko w jednym.

DSC_0723

Jakie są zalety treningu z piłką? Jest ich naprawdę bardzo wiele:

  • piłka utrudnia utrzymanie równowagi co w konsekwencji aktywuje do pracy o wiele więcej mięśni, w tym bardzo ważne mięśnie głębokie
  • poprawa równowagi
  • zwiększenie siły
  • poprawa ruchomości stawów bez ich obciążania
  • zmniejszenie napięcia nerwowego
  • redukcja tkanki tłuszczowej
  • wzmacnia całe ciało
  • poprawia kondycję
  • poprawia elastyczność mięśni
  • i jeszcze wiele wiele innych…

To trening dla każdego, zarówno dla młodych, dorosłych jak i seniorów.

Trening ten zawsze zaczyna się od rozgrzewki – ok 10 minut (proste ćwiczenia angażujące całe ciało), następnie jest część główna, w której w zależności od celu treningu wykonuje się ćwiczenia na różne grupy mięśniowe. Oprócz piłki w tym treningu możemy dodać obciążenie i ćwiczyć górną część ciała np mięśnie ramion czy klatki piersiowej. Na samym końcu treningu przechodzimy do rozciągania.

Bardzo ważny w tym treningu jest dobór odpowiedniej wielkości piłki, tak aby nie była ani za mała, ani za duża:

150-165 cm wzrostu – średnica piłki 55 cm

166-175 cm wzrostu – średnica piłki 65 cm

176-185 cm wzrostu – średnica piłki 75 cm

powyżej 186 cm wzrostu – średnica piłki 85 cm

Naprawdę szczerze polecam włączyć do treningów choć kilka ćwiczeń z piłką.

Ja dzisiaj zrobiłam trening z Ewą Chodakowską i powiem szczerze…to nie był łatwy trening.. tym bardziej,że nigdy nie ćwiczyłam na piłce. Ćwiczenia wyglądają na proste, ale jak zaczynasz ćwiczyć nagle okazuje się,że największy problem jest z utrzymaniem równowagi, a jak ja już utrzymasz to zaraz tracisz,bo np podniosłaś rękę w górę lub nogę 😉

Po tym treningu wiem,że jeden dzień w tygodniu poświęcę właśnie na ten typ ćwiczeń. To nie musi być 45 minutowy zestaw ćwiczeń, wystarczy włączyć do swojego normalnego treningu kilka ćwiczeń, np po dwa na brzuch, dwa na pośladki i dwa na grzbiet i od razu mamy nową jakość.

A do tego ćwiczenia na mięśnie głębokie plus nauka równowagi z pewnością dobrze zrobią naszym organizmom.

_20160829_145749

Polecam również wykorzystywać piłkę jako fotel czy krzesło 🙂 Kręgosłup z pewnością Wam podziękuję.

Przykładowy trening znajdziesz tutaj <klik klik>

Dodaj komentarz